Life in London
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Life in London

It's our life.
 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 What are you looking for?

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Gemma

Gemma


Posts : 3
Join date : 21-10-12
Age : 25

Character sheet
Naam:: Zilver

What are you looking for?  Empty
BerichtOnderwerp: What are you looking for?    What are you looking for?  Emptywo okt 24, 2012 8:42 am

'Is goed, meneer Marshall,' riep Gemma over haar schouder naar de oude man die achter de kleine toonbank zat, 'ik zoek het zo uit. Ik maak dit nog even af.' Ze glimlachte en hoorde hem grinniken. Ze ging op een van de oude, rode bankjes zitten en ging verder met het op alfabetische volgorde zetten van een deel van de boeken. Er waren onwaarschijnlijk veel boeken in het winkeltje op de hoek, ook al was het niet veel groter dan haar vroegere kamer thuis. Er waren leerboeken en romans, science-fiction en geschiedenis. Er waren boeken die wel eeuwen oud leken, en nieuwe boeken die voor een van de glazen ruiten stonden, zodat de mensen op straat konden zien dat het winkeltje echt niet zo achterliep als ze misschien zouden denken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Zora

Zora


Posts : 48
Join date : 24-10-12
Age : 27

Character sheet
Naam:: Rianne

What are you looking for?  Empty
BerichtOnderwerp: Re: What are you looking for?    What are you looking for?  Emptywo okt 24, 2012 8:49 am

Zora keek op het papiertje dat ze gekregen had van haar mentor die het tijd vond dat Zora maar wat moest lezen om een groter inzicht te krijgen van bepaalde dingen. Zora zelf vond het maar onzin, maar het moest wel om een goed cijfer te halen. Ze las het adres af dat ze mee gekregen had, daar zouden ze het desbetreffende boek wel hebben. Ze keek de straat rond met een zucht en zag de naam van de boekenwinkel al staan. Ze zuchtte en stak snel en voorzichtig de drukke straat over, het was een stuk reizen om bij dit bepaalde winkeltje te komen. De metro was op deze momenten echt je beste vriend, het openbaar vervoer over het algemeen is gewoon hartstikke handig. Zora drukte de deur van het winkeltje open en beet rond terwijl ze rond keek. Waar moest ze zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gemma

Gemma


Posts : 3
Join date : 21-10-12
Age : 25

Character sheet
Naam:: Zilver

What are you looking for?  Empty
BerichtOnderwerp: Re: What are you looking for?    What are you looking for?  Emptywo okt 24, 2012 9:05 am

Gemma keek op van haar werk toen ze het heldere gerinkel hoorde van de bel die aanduidde dat iemand de winkel was binnengekomen. Een meisje, waarschijnlijk ongeveer even oud als zij keek zoekend rond. Gemma legde een papiertje tussen de boeken, om aan te geven waar ze was gebleven voor ze opstond en glimlachend naar het meisje toeliep, terwijl ze meneer Marshall van achter de toonbank "Gemma helpt je wel, meisje." hoorde roepen. Ze glimlachte naar het meisje. 'Hallo, ik ben Gemma.' Gewoonlijk zou ze niet zo makkelijk zijn, maar op de een of andere manier was het simpeler als het moest, bijvoorbeeld nu als ze werkte. Het was niet geforceerd, maar toch makkelijker als ze niet zelf hoefde te beslissen of ze iemand beter wilde leren kennen of niet. 'Kan ik je helpen met zoeken?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Zora

Zora


Posts : 48
Join date : 24-10-12
Age : 27

Character sheet
Naam:: Rianne

What are you looking for?  Empty
BerichtOnderwerp: Re: What are you looking for?    What are you looking for?  Emptywo okt 24, 2012 9:13 am

Zora keek naar het meisje voor haar, 'Hallo.' glimlachte ze terug en keek daarna terug naar het papiertje wat ze nog in haar handen had. 'Ik zoek een boek.' zei ze en keek weer terug naar Gemma, als ze het goed gehoord had. Dat was misschien een domme opmerking, wat moest ze anders in een boekenwinkel. Ze liet het papiertje zien aan Gemma, 'Die om precies te zijn.' ze wees tegelijkertijd naar de naam van het boek dat op het papiertje stond. Ze hoopte dat het geen dik boek zou zijn maar een simpel en splinter dun boekje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gemma

Gemma


Posts : 3
Join date : 21-10-12
Age : 25

Character sheet
Naam:: Zilver

What are you looking for?  Empty
BerichtOnderwerp: Re: What are you looking for?    What are you looking for?  Emptywo okt 24, 2012 9:29 am

Gemma moest opnieuw glimlachen. 'Dat dacht ik al.' Ze nam het papiertje van het meisje aan en bekeek de titel. 'Ik ga even kijken of we het nu binnen hebben, wacht even' zei ze, voor ze door een van de gangetjes liep. 'Interieur?' Vroeg ze in het voorbijgaan zacht aan de oude man en die grinnikte opnieuw. 'Tweede gangpad, derde plank van rechts.' was zijn antwoord en Gemma liep langs hem terug naar het meisje. 'Kom maar mee,' zei ze en ze wenkte met haar hoofd in de richting van het andere gangpad. 'Wat voor opleiding doe je precies, als ik vragen mag?' Ze ging het meisje voor langs de stapel boeken waar ze net nog mee bezig was geweest naar de kast waar ze moesten zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Zora

Zora


Posts : 48
Join date : 24-10-12
Age : 27

Character sheet
Naam:: Rianne

What are you looking for?  Empty
BerichtOnderwerp: Re: What are you looking for?    What are you looking for?  Emptywo okt 24, 2012 10:26 pm

Zora wachtte totdat Gemma terug zou komen en keek het winkeltje rond, het was er best knus dat kwam vast mede door de geur van nieuwe en oude boeken. Toen het meisje weer terug kwam en haar mee wenkte, liep ze snel achter haar aan. Ze zag al een bordje staan met het woord interieur. 'Opleiding tot interieurstyliste en ontwerpster.' Zora glimlachte kort en beet toen even op haar lip. 'Doe jij hier buiten ook nog een opleiding? Want je lijkt me nog best jong om je leven aan boeken te wijden.' Gemma leek namelijk ongeveer net zo our als Zora zelf.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gemma

Gemma


Posts : 3
Join date : 21-10-12
Age : 25

Character sheet
Naam:: Zilver

What are you looking for?  Empty
BerichtOnderwerp: Re: What are you looking for?    What are you looking for?  Emptywo okt 24, 2012 10:36 pm

Gemma bleef staan voor een van de boekenkasten en zocht de planken af naar het boek dat ze zocht. 'Ja, ik werk hier alleen om geld te verdienen. Ik studeer psychologie aan de UCL.' Ze was even stil terwijl haar wijsvinger langs de ruggen van de boeken gleed. 'Interieurstyliste, dat klinkt leuk. Is het veel uit boeken leren? Hier.' Ze pakte een van de boeken uit de kast en draaide zich glimlachend om naar het meisje. 'Dan heb je er in ieder geval nog een nu.' Ze stak het boek uit naar het meisje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Zora

Zora


Posts : 48
Join date : 24-10-12
Age : 27

Character sheet
Naam:: Rianne

What are you looking for?  Empty
BerichtOnderwerp: Re: What are you looking for?    What are you looking for?  Emptydo okt 25, 2012 1:28 am

Zora glimlachte, 'Psychologie lijkt me echt hard leren.' ze pakte het boek aan die Gemma haar gaf. 'Nee, je doet veel met je handen en je moet veel nadenken om op nieuwe ideeën te komen. Alleen mijn mentor vond het een goed idee dat ik eens een boek ging lezen over interieur.' zei ze glimlachend en liep voor Gemma uit richting de toonbank, 'Hoeveel kost deze eigenlijk?' vroeg ze en zocht in haar tas naar een portemonnee, ze had geld meegekregen van haar mentor anders had ze gewoon een samenvatting opgezocht op internet, lezen was niet een van haar hobby's.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gemma

Gemma


Posts : 3
Join date : 21-10-12
Age : 25

Character sheet
Naam:: Zilver

What are you looking for?  Empty
BerichtOnderwerp: Re: What are you looking for?    What are you looking for?  Emptydo okt 25, 2012 3:38 am

Gemma haalde haar schouders op. 'Dat is het ook wel, soms, maar aan de andere kant, als je er plezier in hebt en het interessant vindt valt het eigenlijk ook wel mee. Ik zou waarschijnlijk ontzettend slecht zijn in dingen voor andere mensen beslissen.' Ze glimlachte naar het meisje en liep met haar mee naar de toonbank. '17,50 volgens mij.' Ze hield haar hoofd een beetje schuin en checkte de achterkant van het boek dat het meisje nu vast had. 'Ja.' De oude man achter de toonbank printte het bonnetje uit en gaf het het meisje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Zora

Zora


Posts : 48
Join date : 24-10-12
Age : 27

Character sheet
Naam:: Rianne

What are you looking for?  Empty
BerichtOnderwerp: Re: What are you looking for?    What are you looking for?  Emptydo okt 25, 2012 3:51 am

Zora knikte en opende haar portemonnee waar nog een briefje van twintig in zat, ze gaf het briefje aan de man achter de toonbank waarna ze het wisselgeld terugkreeg en een bonnetje. Zora glimlachte en stopte het terug in haar tas, ze bekeek het boek en zuchtte als ze de dikte van het boek zo zag, dat waren minsten 200 bladzijdes. Ze opende het boek en bladerde er even doorheen. 'Wat doet die vent me aan.' zei ze grinnikend en keek toen op naar Gemma, 'Bedankt trouwens.' zei ze met een glimlach.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gemma

Gemma


Posts : 3
Join date : 21-10-12
Age : 25

Character sheet
Naam:: Zilver

What are you looking for?  Empty
BerichtOnderwerp: Re: What are you looking for?    What are you looking for?  Emptydo okt 25, 2012 4:42 am

Gemma glimlachte eveneens. 'Ach, je komt er wel doorheen.' zei ze bemoedigend en ze keek het meisje even aan. 'Succes, in ieder geval, en misschien zie ik je nog wel eens op de universiteit.' Ze liep om het meisje heen terug naar het rode bankje waar ze haar boeken had zitten sorteren en zocht naar het witte papiertje dat aanduidde waar ze gebleven was. Ze keek nog even op naar het meisje voor ze zich weer helemaal op haar werk stortte. Hoe sneller ze hiermee klaar was, hoe beter. Ze had nog heel wat bladzijden te lezen voor school morgen en ze had geen zin om zichzelf daar laat 's avonds nog mee op te zadelen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Zora

Zora


Posts : 48
Join date : 24-10-12
Age : 27

Character sheet
Naam:: Rianne

What are you looking for?  Empty
BerichtOnderwerp: Re: What are you looking for?    What are you looking for?  Emptydo okt 25, 2012 5:34 am

Zora glimlachte nog even naar de man achter de toonbank en zwaaide Gemma nog even gedag die toevallig nog om keek. 'Doei!' ze trok de best zware deur open en het belletje ging natuurlijk ook weer. Toen ze buiten het winkeltje stond, stopte ze snel het boek in haar bruine schoudertas en liep richting het dichtstbijzijnde metrostation. Ze liep het trapje af richting de metro's, het was gelukkig nog niet zo heel druk. Zora zocht haar goede metro op en stapte snel in. Dit werd weer een zelfde saaie avond thuis, zonder huisgenoot werd het er ook niet bepaald beter op.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





What are you looking for?  Empty
BerichtOnderwerp: Re: What are you looking for?    What are you looking for?  Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
What are you looking for?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Life in London :: Het RPG :: Zuid Londen-
Ga naar: